Archiwa tagu: zestawy malarskie

Profesjonalne zestawy malarskie

Choć we współczesnym świecie, zdominowanym przez elektronikę i media, sklepów plastycznych jest coraz mniej, to bez wątpienia te, które istnieją funkcjonują znacznie sprawniej i efektywniej niż miało to miejsce kiedyś. Nie trzeba szukać wielu sklepów, by zakupić cały niezbędny sprzęt, wszystko można bowiem dostać w jednym. W nowoczesnym sklepie plastycznym można kupić zarówno sprzęty tradycyjne, jak i zmodernizowane. Bez problemu można dostać płótno malarskie, profesjonalne pędzle czy sztalugi i tradycyjne- sosnowe, i nowoczesne wykonywane z różnych tworzyw. Nie trzeba również pojedynczo dobierać farby, gdyż można kupić całe zestawy farb, w których znajdują się wszystkie barwy i różne rodzaje, od akrylowych po olejne. Właściciele zadbali nie tylko o sam proces tworzenia sztuki, ale również o jej bezpieczne przetransportowanie, w związku z czy, w sklepie plastycznym można kupić również tuby rysunkowe o różnych formatach, oraz teczki port folio, które mogą okazać się przydatne przy promowaniu swoich prac.

Sklepy plastyczne troszczą się o studentów

Stwierdzenie, że współczesne malarstwo nie istnieje jest mocno przesadzone, o czym najlepiej wiedzą sami studenci uczelni artystycznych oraz przedsiębiorcy prowadzący sklep plastyczny. Sprzęty i zestawy malarskie wcale nie znikają z rynku, wręcz przeciwnie, są coraz bardziej modernizowane i ulepszane. Wyższych uczelni plastycznych i artystycznych jest w Polsce niewielu, dlatego też wielu studentów zmuszonych jest dojeżdżać z bardzo daleka, co może być kłopotliwe z uwagi na przetransportowanie różnego rodzaju sprzętu malarskiego. Dlatego sklepy plastyczne coraz częściej oferują usługi, pozwalające studentom rozwiązać ten problem. Najpopularniejszą z takich usług jest wynajem sztalug, bo jak wiadomo, przewóz sztalugi byłby niezwykle kłopotliwy, zwłaszcza, gdy koś podróżuje komunikacja miejską czy pociągami. W sklepach można znaleźć również przeróżne tuby rysunkowe, umożliwiające przewóz obrazów czy rysunków, oraz podręczne zestawy malarskie, które w zupełności starczą podczas zajęć na uczelni.

Zestawy malarskie

Sklepy dla plastyków, choć jest ich coraz mniej, nieustannie cieszą się stałym napływem klientów, bo okazuje się, że w dobie komputeryzacji artystów nie brakuje. I choć nie jest to dochodowa praca, może być świetnym hobby czy rozrywką. Obecnie w sklepach artystycznych można dostać praktycznie wszystko, co niezbędne jest artyście do tworzenia sztuki. Jednym z najdroższych zakupów, jest zakup sztalugi. Ponieważ ceny są wysokie, często nie stać studentów kierunków artystycznych na zakup solidnej sosnowej sztalugi, może ja jednak śmiało zastąpić, dużo tańsza sztaluga szkolna. W sklepie dla plastyków można również kupić od razu całe zestawy malarskie, w skład których wchodzą farby, pędzle, podobrazia i wszelkie inne przyrządy niezbędne współczesnym artystom. Podobne zestawy są bardziej opłacalne niż oddzielne kupowanie wszystkiego, w związku z czym, często wybierane są przez klientów, zwłaszcza amatorów, którzy pragną sprawić komuś prezent, ale nie bardzo orientują się co potrzebna jest do malowania.

Zestawy malarskie dla początkujących i zaawansowanych

Jednym z wielu dylematów współczesnych malarzy jest dobór odpowiedniego rodzaju farb. Najczęściej artyści trzymają się jednego rodzaju farb, które są dla nich sprawdzone i najwygodniejsze, bądź najefektowniejsze. Dla początkujących artystów sklepy ze sprzętem plastycznym oferują zestawy farb, w skład których wchodzą różne rodzaje owych farb, z krótką notatką. Najczęściej jednak wybierane są farby akrylowe, którymi maluje się wygodniej. Drugim rodzajem, najchętniej wybieranym przez malarzy są farby olejne, choć malowanie nimi wymaga doświadczenia, jest nieco trudniejsze, ale za to efekty są wyśmienite. Do określonego rodzaju farb należy jeszcze dobrać odpowiedni pędzel, jednakże ekspedienci służą zawsze radą. Bardziej zaawansowani artyści, którzy lubią eksperymentować ze sztuką, łączą różne rodzaje farb, jednakże nieumiejętność odpowiedniego ich połączenia daje marne efekty, stąd też większość preferuje jeden rodzaj farb. Ważne jest jednak nie to, jakimi farbami posługuje się malarz, ale efekty i talent.

Sklepy plastyczne rozkwitają

Wbrew powszechnemu przekonaniu o tym, że malarstwo zanika w dobie komputeryzacji, sklepy dla plastyków na brak klientów nie narzekają. Sprzedają nie tylko pojedyncze sprzęty, ale wręcz całe zestawy malarskie. W skład takiego zestawu wchodzą specjalne farby, profesjonalne pędzle, podobrazia wykonane z różnych tworzyw i oczywiście sztalugi. Największą popularnością cieszy się sztaluga sosnowa, ale początkujący artyści kupują zwykle tańsze i mniej solidne. Jeśli chodzi o podobrazia, to najczęściej wybierane są popularne płótna malarskie, jednakże kreatywni klienci eksperymentujący z malarstwem chętnie kupują podobrazia drewniane czy nawet metalowe. Tak więc, wbrew powszechnemu przekonaniu o zaniku malarstwa i sztuki, zdominowanych przez multimedia, elektronikę i nowoczesne technologie, okazuje się, że wcale tak nie jest. Malarstwo we współczesnych czasach może nie jest zbyt dochodowym zajęciem, mimo to jednak, ludzie nie zaprzepaszczają swoich talentów i nie rezygnują z hobby, jakim jest malarstwo.

Mistrzowie podobrazia cz. 19 – Herman Han

Herman Han był gdańskim malarzem urodzonym w 1574 roku w Nysie, zmarłym w 1627 bądź 1628 roku w Chojnicach. Pierwszy kontakt ze sztaluga miał już jako dziecko, uczył go bowiem jego ojciec, który byl malarzem i właśnie od ojca otrzymał pierwsze zestawy malarskie. Później Han wyjechałza granicę, zdania są podzielone w kwestii gdzie, jednakże najprawdopodobniej były to Niderlany lub Włochy. Do ojczyzny powrócił około 1597 roku i osiedlił się w Gdańsku, gdzie założył pracownię malarską. Herman Han znany był jako nauczyciel malarstwa, pod jego okiem kształciło się wielu młodych malarzy. Specjalnością Hana były obrazy olejne o tematyce religijnej, które tworzył dla cystersów z Oliwy i Pelplina. W 1623 roku prze prowadził się do Chojnic, dalej utrzymując swoją gdańską pracownię. W tym czasie powstało najsłynniejsze dzieło artysty czyli Koronacja Najświętszej Marii Panny, które umieszczono na ołtarzu Pelplińskiej katedry. Za arcydzieło w jego dorobku uznana też jest Koronacja Madonny, którą wykonał na lewym bocznym ołtarzu oliwskiej katedry.

Mistrzowie podobrazia cz. 17 – Philip Guston

Philip Guston przyszedł na świat dnia 27 czerwca 1913 roku w Montrealu, zmarł dnia 7 czerwca 1980 roku w miejscowości Woodstock w stanie Nowy Jork. Był amerykańskim malarzem abstrakcyjnym, o podłożach ekspresjonistycznych i socralistycznych. Philip Guston wywodził się z rosyjskiej rodziny żydowskiej pochodzącej z Odessy (obecnie Ukraina). Pierwsze obrazy olejne młody Guston zaczął malować mając 14 lat. W 1927 roku zabrał swoje zestawy malarskie i przeprowadził się do Los Angeles, gdzie uczęszczał do szkoły plastycznej a razem z nim studiowali tam artyści tacy jak chociażby Jackson Pollock i Willem De Kooning. Pierwotnie jego podobrazia traktowały głównie o tematyce społecznej, kreował w swoich dziełach sceny, które ukazywały okrucieństwa wojny i obraz y z codziennego życia amerykanów. Wzorował się w swojej pracy na stylu Piera della Francesci, De Chirico i twórcach socrealizmu. Po zakończeniu II wojny światowej jego artystyczne zainteresowania skierowały się w stronę ekspresjonizmu abstrakcyjnego.

Mistrzowie podobrazia cz. 18 – Joris van der Haagen

Joris van der Haagen przyszedł na świat około 1615 roku w Arnhem, pochowano go 23 dnia maja 1669 roku w Hadze. Był holenderskim malarzem barokowym. Joris był synem artysty – malarza wywodzacego się z miasta Arnhem Abrahama van der Haagena, od którego to otrzymał swoje pierwsze zestawy malarskie i pod jego opiekuńczym okiem kształcił się na malarza, tworząc swoje pierwsze obrazy olejne. Gdy zmarł jego ojciec van der Haagen przeprowadził się do Hagi, w której mieszkał i działał artystycznie aż do swojej śmierci. W 1643 roku przyjęto go do gildii św. Łukasza, której został dziekanem w 1653 roku. Po trzech latach opuścił ją jednak, by założyć Confrerie Pictura – stowarzyszenie haskich malarzy, którzy byli niezadowoleni z działalności gildii i postanowili się od niej odłączyć, tworząc im swego rodzaju konkurencję. Podobrazia Jorisa van der Haagena głównie prezentowały pejzaże, zwykle ukazujące leśne zakątki Geldrii. Był autorem panoram okolic Hahi, miasta Arnhem i Maastricht. Współpracował z artystami takimi jak Paulusu Potter i Nocolaes Berchem.

Mistrzowie podobrazia cz. 14 – Artur Grottger

Artur Grottger – polski malarz urodzony 11 listopada 1837 roku w Ottyniowicach, zmarły 13 grudnia 1867 roku w Amelie-les-Bains-Palalda. Wybitny reprezentant polskiego romantyzmu, ilustrator, twórca ilustracji. Jego ojciec był zamiłowanym malarzem, z wykształceniem z wiedeńskiej ASP. Właśnie od ojca artysta jako dziecko otrzymał swoje pierwsze zestawy malarskie i to pod okiem swego ojca Artur Grottger tworzył swoje pierwsze obrazy olejne. Do nauczycieli młodego malarza zaliczał się też między innymi Jan Maszkowski. Grottger ukończył studia na krakowskiej ASP, studiował też w wiedeńskiej ASP. W Wiedniu spędził lata od 1855 do 1865. Artur Grottger przez całe swoje życie borykał się z problemami finansowymi. Aby jakoś połączyć koniec z końcem, wędrował po Galicji i zarabiał sprzedając swoje obrazy olejne. Grottger podczas pobytu w Paryżu zachorował na gruźlicę. Udało mu się przed śmiercią ukończyć jeszcze cykl o nazwie Wojna, który został sprzedany cesarzowi austriackiemu – Franciszkowi. Grottger zmarł w uzdrowisku we francuskich Pirenejach, do którego poszedł, by leczyć się z gruźlicy.

Mistrzowie podobrazia cz. 15 – Aleksnader Konstanty Gryglewski

Aleksander Konstanty Gryglewski – polski malarz, profesor krakowskiej Szkoły Sztuk Pięknyh. Urodził się dnia 4 marca 1833 roku w Brzostku, zmarł 28 lipca 1879 roku w Gdańsku. Wykształcenie zdobywał na krakowskim Instytucie Technicznym na oddziale Sztuk Pięknych. Pomagał Janowi Matejce w kreśleniu perspektyw do jego obrazów. Wraz z Matejką wyjechał do Monachium, by tam kontynuować studia. Po powrocie do Krakowa poświęcił się utrwalaniu wnętrz i widoków w obrazach. Tworzył drzeworytowe reprodukcje, które doczekały się publikacji w magazynach „Kłosy” i „Tygodniku Ilustrowanym”. Dziełem życia Gryglewskiego były utrwalone na płótno malarskie najcenniejsze zabytki polskiej architektury. W latach 1872-1873 za podobrazie służyły mu ściany warszawskich Łazienek, które malował. Swoje zestawy malarskie zabieral też do pracy w Wilanowie, na Zamek Królewski i Pałac Prymasowski. W 1870 roku malował zabytki Pragi i wiedeńskie obrazy w kościele św. Szczepana. W 1871 pracował we Lwowie, Podkamieniu, Olesku i Podhorcach.